Wednesday 6 March 2013

Kerja Oh Kerja

halooo guyss~~and ASSALAMUALAIKUM~ sekarang nie an keje mmg susah nak carik an?????? walaupun saya nie lepasan diploma (JEEEE =)..) bukan senang nak carik keje yang setaraf dengan tahap pendidikan kita... NOW, ase nye termasuk bulan march nie dah 5BULAN menjadi seorang  PENCARI kerja yang terhormat....NASIB BAIK saya ada seorang kawan yang telah mempelawa kerja di tempat yang die kerja.. TAPI mula2, kawan saya 2 segan nak ajak saya keja SEBAB keje 2 ada adalah keje membuat kuih sepit (tukang bakar n bentukkan je) sebab saya lepasan diploma...hmmm...kita nie hidup jgn berkira sangat...asal keje 2 HALAL, so any problem???not an??... hihihi....NOW dah pon nak masuk 2 bulan saya kerja sebagai pencetak KUIH SEPIT..n happy ngn part time job sekrg..DARIPADA dok melangok kat umah...NO MONEY... xlist ada gak an...tap sambil 2 still mencari ag keje  yang bersesuaian..kita jgan mudah mengalah...mesti terus MENCARI..MENCARI...& MENCARI....InsyaALLAH...if ada rezeki...ada la 2.. RIGHT??? my mom said : InsyaALLAH,buat masa nie mgkin ALLAH suruh kamu buat teman mak kat rumah...dalam 3 @ 4 bulan nie adalah dapat la kerja 2..(sudah 5bulan juga ayah meninggalkan kami)...kita ingat dengan kata2 mak...harap2 macam 2 laaa...xsabar nak buat ape yang kita ingin kan for family.......

No comments:

Post a Comment